سوالات خود را با ما از طریق صفحه اینستاگرام کلینیک در میان بگذارید

سوالات رایج

آیا همه ی بیماران مبتلا به سردرد می توانند به کلینیک مراجعه کنند؟

بله، همه ی بیماران با سردرد میتوانند به کلینیک مراحعه کرده و توسط پزشکان ما ویزیت اولیه شده و درصورت نیاز به مراکز مرتبط ارجاع داده می شوند.

کدام گروه سنی از بیماران در این مرکز پذیرش می شوند؟

بیماران مبتلا به سردرد با سن بالای 18 سال، بیماران مرتبط با این کلینیک بوده و بهتر است در سنین پایین تر به مراکز درمانی سردرد اطفال مراجعه کنند.

از چه روش های درمانی برای بیماران استفاده می شود؟

روش های درمانی استاندارد برای درمان سردردهای اولیه شامل تصحیح روش زنگی و تغذیه، دارو درمانی، طب فشاری، لیزردرمانی نوذوذفیدبک و بایو فیدبک و TDCS است، که در این مرکز ارائه می گردند.

امکان ارائه خدمات درمانی فوق تخصصی مانند بلاک های عصبی تزریق و مشاوره های روانشناسی بالینی نیز ممکن می باشد.

طول درمان برای انواع سردرد چقدر است؟

حداقل زمان مورد نیاز برای طی یک دوره درمانی کامل 6 هفته و دو روز در هفته است

آیا خدمات تشخیصی مثل عکسبرداری و آزمایشگاه در مرکز ارائه می گردد؟

خیر

آیا نوروفیدبک و یا TDCS به تنهایی میتوانند سردردها را درمان کنند؟

تاثیر هریک از این روش های درمانی در مطالعات متفاوت اثبات شده است، اما با هدف تسریع روند درمان و افزایش تاثیر گذاری و ماندگاری درمان این روش ها در کنار بقیه روش ها و بخصوص تصحیح روال زندگی ارائه می گردد.

آیا درمان سردرد قطعی است؟

بسته به علت بیماری، سن بیمار، میزان پاسخدهی بدن و میزان رعایت دستورهای درمانی شانس درمان متفاوت است.

درمان انواع مختلف سردرد از طریق نوروفیدبک چندجلسه طول می کشد؟

طول مدت درمان ارتباط زیادی با نوع سردرد و میزان پاسخدهی افراد به این روش درمان دارد ولی به طور رایج حدود 15 تا 20 جلسه طول می کشد تا امواج مغزی فرد به حالت تعادل برگردد

یک جلسه تیپیک نوروفیدبک چگونه اجرا می شود؟

درطی یک جلسه درمانی پس از نصب الکترودها روی نقاط مناسب سر، به شما هدفون داده می شود و شما درحالت کاملاً آرام و ریلاکس به تماشای یک فیلم مشغول خواهید شد. با این روش مغز خیلی ملایم تحت تعلیم قرار می گیرد تا کاملاً متمرکز بماند، درصورتیکه از حالت تمرکز خارج شود، فیلم دچار اشکال شده و مغز مجدداً تلاش می کند تا مترکز بماند. درطی زمان مغز یاد میگیرد چگونه تمرکز خود را حفظ کرده و امواج متعادل تری را بوجود بیاورد و به این ترتیب علائم و نشانه های بیماری کاهش می یابند.

آیا جلسات درمانی نوروفیدبک روی شخصیت تاثیر می گذارد؟

خیر، جلسات درمانی نوروفیدبک برای برقراری ارتباطات مناسب تر و تولید امواج مغزی متعادل تر طراحی شده اند. این به شما کمک می کند که فردی آرام تر و مقاوم تر باشید و نسبت به استرس انعطاف بیشتری داشته باشی.
ولی به هیچ وجه روی علائق، سرگرمی ها یا خصوصیات فردی شما اثری ندارد.